صحبت‌هايي که در ثريا مورد توجه و تقدير رهبر انقلاب قرار گرفت، چه بود؟

صحبت‌هايي که در ثريا مورد توجه و تقدير رهبر انقلاب قرار گرفت، چه بود؟

// جشنواره عمار، جهادسازندگي رسانه است// امروز نوجوانان در رسانه ملي در رابطه با فيلم دو دقيقه‌ايشان صحبت مي‌کنند اما زماني، آويني نمي‌توانست در مورد ۵۰ قسمت روايت فتح حرف بزند!// نسلي که ديگر فسادها و زيرسيبيلي‌ها را تحمل نخواهد کرد
تاريخ: 12/10/1394
كد مطلب: 1252
بازديد: 4441
 
برنامه ثريا در سالگرد يوم الله نهم دي، جشنواره عمار که يکي از رويش‌هاي بعد از فتنه 88 است را با حضور با حضور استاد نادرطالب زاده، دبير جشنواره عمار و برگزيدگان بخش هاي مختلف دوره گذشته و فعلي جشنواره عمار، حسين دارابي، کارگردان فيلم داستاني "علمک"، حسين تهراني، کارگردان مستند "بازگشت قهرمان" و دو کارگردان نوجوان برگزيده عمار، سروش سراب هرسيني و سيد محمد علي محمودي کارگردانان مستند "روميزي"، بررسي کرد.
 
عمار همان جهاد سازندگي در رسانه است
محسن مقصودي، در ابتداي برنامه از نادر طالب‌زاده سوال کرد که در سي و پنج سال گذشته بودجه‌هاي فرهنگي زيادي داشته‌ايم که در بخش‌هاي مختلف فرهنگي کشور خرج شده و جشنواره‌هاي هنري و سينمايي بسياري داشته‌ايم، چه نيازي به جشنواره مردمي فيلم عمار با نگاه انقلاب اسلامي بود؟
نادر طالب‌زاده، دبير جشنواره عمار نيز در پاسخ گفت: براي پاسخ به اين سوال شما من مثال جنگ را مي‌زنم؛ از وقتي که جنگ در کشورمان اتفاق افتاد همه ايران غافلگير شدند و ايران از سوي غرب مورد حمله قرار گرفت بنابراين يکي از ارگان‌هايي که بايد از بدو انقلاب تأسيس مي‌شد و به صحنه مي‌آمد جهاد سازندگي بود؛ عمار همان جهاد سازندگي در رسانه است.
 
عمار سطح فکري و زيباشناسي مردم روستا و شهرستان‌هاي کوچک را بالا برده است
وي با بيان اينکه عمار همان جهادسازندگي در رسانه است و همواره کمبود آن احساس مي‌شد، ادامه داد: عمار کلکسيون فيلم‌هايش را در روستاها پخش مي‌کند که سطح فکري و زيباشناسي مردم روستا و شهرستان‌هاي کوچک را بالا برده و اين امر تقريباً بي‌نظير است؛ ما نمونه‌اي در هيچ کجاي دنيا نداريم که يک بسته‌ کامل از فيلم را به يک حسينيه در يک روستا ببرند و بعد ساکنين روستا تمايل داشته باشند که اين بسته در خانه آن‌ها باشد.
 
موضوعاتي که براي عمار انتخاب مي‌شود در نقد اوضاع داخلي است
مجري و تهيه كننده سرشناس برنامه راز با اشاره به اينکه عمار استعدادها را کشف مي‌کند و در حوزه آموزش هم فعال است، يادآور شد: در اين جشنواره گروه‌هاي مختلفي آموزش ديده‌اند و در عرصه‌هاي مستند درخشيده‌اند؛ امسال 4 فيلم سينمايي داريم که در حال آماده شدن است و موضوعاتي که براي اين جشنواره انتخاب مي‌شود در نقد اوضاع داخلي است و مخاطبش هم مردم ايران هستند.
وي تصريح کرد: در اين جشنواره جسارت در انتخاب موضوع مانند کاري است که خود شما در ثريا انجام مي‌دهيد؛ موضوعاتي که 6 الي 7 سال پيش کسي به سمت آن‌ها نمي‌رفت بعنوان مثال مسئوليني وزير يا نماينده بودند با اين که ظاهراً تخصص داشتند  ولي اشتباه مي‌کردند که به رخ کشيدن اين اشتباهات هم شيرين است و هم به هر مسئولي تذکر مي‌دهد که حواست جمع باشد که رسانه تو را زير نظر گرفته است.
 
جشنواره عمار سوژه‌هايي را انتخاب مي‌کند که کسي جرات نمي‌کند وارد آن شود
اين پيشکسوت رسانه‌اي در پاسخ به سوال ديگر مجري برنامه مبني بر اينکه آيا جشنواره مردمي فيلم عمار به نوعي اعتراض به يک جريان حاکم بر سينما و سينماي مستند است يا خير، بيان داشت: اين جشنواره از جاي ديگري الگوبرداري نکرده بلکه عمار براي انقلاب اسلامي است؛ در همين انتخاب سوژه، سوژه‌هايي وارد مي‌شود که خط قرمز است يعني کسي جرات نمي‌کند وارد اين عرصه شود.
 
رسانه اصلاح‌گر قدرت‌هايي مانند قوه اجراييه، مقننه و قضاييه
کارگردان مستند "خنجر و شقايق" اظهار داشت: امسال در اين جشنواره چند کار خوب وجود دارد که به نظرم بهتر است اين آثار را در تلويزيون هم پخش کنيم و نگوييم که اين‌ها را نمي‌شود مطرح کرد؛ اگر شما اين‌ها را مطرح نکنيد وضع از اين بدتر مي‌شود و مي‌دانيد که رسانه است که دکتر جامعه و قدرت چهارم است، اصلاح‌گر قدرت‌هاي ديگر مانند قوه اجراييه، مقننه و قضاييه، رسانه است.
 
فرهنگ عمار همان فرهنگ ثرياست
طالب‌زاده با تاکيد مجدد براينکه عمار از هيچ جا تقليد نکرده خاطر نشان کرد: اين جشنواره يک نياز بود و براي همين مثال جهاد سازندگي را به ميان آوردم، اگر در زمان جنگ جهاد سازندگي نبود به خيلي از جاها برق نمي‌رسيد و متاسفانه آن را تعطيل کردند که براي همين است که برخي از شهرهاي جنوبي ما هنوز آب تصفيه شده و برخي ديگر از امکانات اساسي را ندارد. اين همه سد درست کرده‌اند و رودخانه‌ها را خشک کرده‌اند! چون رسانه نبود، اگر همين برنامه شما 10 سال پيش هم وجود داشت و به نوعي انتقاد مي‎کرد ديگر اين همه سد ساخته نمي‌شد؛ لذا فرهنگ عمار همان فرهنگي است که در برنامه شما نيز ديده مي‌شود.
 
جريان عمار بايد بيست سال زودتر و در زمان آويني شروع مي‌شد
محسن مقصودي، مجري ثريا با اشاره به جمله کليدي رهبري انقلاب مبني براينکه ما به کساني که اهل کار فرهنگي هستند دائم مي‌گوييم، به بعضي تکرار مي‌کنيم، به بعضي التماس مي‌کنيم، بعضي‌ها را در اينجا جمع مي‌کنيم و به بعضي‌ها پيغام مي‌دهيم که آقا کار فرهنگي کنيد، جواب کار فرهنگي باطل کار فرهنگي حق است، اظهار داشت: فکر مي‌کنم که عمار به نوعي مصداق فرمايش رهبر انقلاب باشد؛ يعني در واقع کار فرهنگي حق بچه‌هاي انقلاب در مقابل يک جريان به نوعي غرب‌زده يا روشنفکري که ما شايد تا 7 الي 8 سال قبل تنها کاري مي‌توانستيم انجام دهيم اين بود که به سينما نرويم اما در حال حاضر جريان عمار مي‌گويد که من ديگر منفعل نيستم و من فکر و حرف دارم و خودم توليدکننده و توزيع‌کننده هستم و حتي اکران مردمي نيز دارم.
 
 
 
 
دبير جشنواره عمار در ميان اظهارات مقصودي اظهار داشت: به نظرم همين مطلبي که شما به آن اشاره کرديد کاملاً درست است فقط خيلي دير شروع کرديم و اي کاش بيست سال پيش و در زمان شهيد آويني اين کار را شروع مي‌کرديم؛ بعد از جنگ، عرفان جنگ را چه کسي تبيين کرد؟ آقا مرتضي و دوستانشان بودند؛ بر طبق همين روال ما بايد در جنگ نرم در تلويزيون فضا را باز مي‌کرديم و بجاي اينکه اين فضا را باز کنيم او را ممنوع‌الورود کرديم.
 
وي عنوان کرد: مقاومت عجيب و غريبي براي اين‌گونه کارها وجود داشت؛ تا سال‌ها کسي حق نداشت در رابطه با حجامت، طب ايراني و اسلامي، ربا و سود بانکي حرفي بزند؛ يک شورايي وجود داشت که مي‌گفت نبايد در مورد اين‌ مسائل حرف بزنيد.
وي افزود: شما مستندي با عنوان اينکه ايران بهشت ثروتمندان است، پخش کرديد که در آن برنامه آقاي دکتر رزاقي مطرح کردند که اگر ماليات پولدارها و نه مستضعفين رصد شود اين ماليات 4 برابر درآمد نفت است که اين‌ مسائل بعد از 32 سال مطرح شد و رسانه براي همين صحبت‌هاي درست و منطقي است.
 
در ادامه برنامه فيلم داستاني "علمک" به کارگرداني حسين دارابي که يکي از پربيننده‌ترين آثار جشنواره عمار در سال گذشته(دوره پنجم) بود، پخش شد.
 
مقصودي خطاب به دارابي، کارگردان اين اثر گفت: اين اثر مايه‌هاي طنز زيادي داشت و در برخي از بخش‌ها آدم از خنده روده بر مي‌شد و حس دماغ درد و سر درد را به انسان القا مي‌کند و هم خيلي قابل تأمل و با يک معني و مفهوم خوبي جمع‌بندي شد، در مورد اين ايده توضيح دهيد.
 
حسن دارابي، کارگردان فيلم داستاني "علمک" خاطر نشان کرد: از مترو که بيرون آمدم يک علمکي در پياده رو بود که روي آن را يک چيزي پيچيده‌ بوده‌اند، خيلي ذهنم را درگير کرد و سريع آن را يادداشت کردم و از آن يک فيلم‌نامه استخراج کردم و بعد به همان باشگاه فيلم سوره که براي فيلم‌هاي هنري است ارائه کردم و در نهايت توانستم اين فيلم را بسازم.
 
عمار ارتباط بيشتري نسب به ساير جشنواره ها با عموم مردم دارد
دارابي در پاسخ به سوال ديگر مجري برنامه مبني براينکه جشنواره عمار به چه ميزان به ديده شدن اثر شما کمک کرد اظهار داشت: احساس مي‌کنم که جشنواره عمار نسبت به جشنواره‌هايي که در اين سال‌ها شرکت کرده بودم مخاطبان بيشتري دارد و با عموم مردم در ارتباط است و در دورترين نقاط کشور نيز اکران مي‌شود.
 
 
 
 
حرف خوب بايد در قالب درست ارائه شود
وي ادامه داد: مشاهده استقبال‌ مردم برايم بسيار خوشحال کننده بود چرا که به نظر من يکي از مهمترين ويژگي‌هاي يک فيلم اين است که بتواند مخاطب خود را جذب کند و بعدها ليست پيامک‌ها را برايم ايميل مي‌کردند و برايم خيلي جالب بود که از دورترين نقاطي که شايد من تا به حال اسم آن‌ها را نشنيده بودم اظهارنظر کرده بودند و نظرات خود را گفته بودند.
 
طالب‌زاده در ميان اظهارات دارابي پيرامون اثر داستاني "علمک" بيان داشت: نکته‌اي که در اين اثر جداي از مفهوم آن حائز اهميت است، ساختارش است که يک ساختار بسيار درستي به لحاظ مهندسي دوربين دارد و زمينه‌هاي مستعدي براي کارهاي بعدي دارد. حرف خوب بايد در قالب درست باشد و اين اثر محتواي خوبي دارد و قالب در اين مستند تمرين شده است يعني شخص تمرين کرده و مي‌دانسته که دوربين را در کجا قرار دهد لذا به همين دليل از انرژي بالايي برخوردار است.
 
کارگردان فيلم داستاني "علمک" در پاسخ به سوال ديگر مجري برنامه مبني بر اينکه اثر بعدي شما چيست، ادامه داد: ما توفيق اين را داشته‌ايم که اولين فيلم داستاني که در مورد شهداي غواص بود را توليد کنيم و واقعاً کار بسيار سختي بود و براي من يک تجربه جديد و عالي بود؛ کار در فضاي دفاع مقدس يک دشواري‌هايي دارد که به لطف خدا اين کار تمام شده و در مراحل پاياني خود به سر مي‌برد و ان‌شالله که به جشنواره عمار برسد.
 
وي خاطر نشان کرد: البته ما قصد داشتيم "علمک دو" را به جشنواره امسال برسانيم و همه کارهايش انجام شده بود و فيلم‌نامه آن هم آماده بود ولي به دليل اين که فيلم "دايو" که کار جديد بنده است سخت بود و برايمان يک پروژه سنگيني بود متأسفانه با کمبود وقت مواجه شديم.
 
در بخش ديگري از برنامه امشب ثريا خلاصه‌اي از مستند "بازگشت قهرمان" راه يافته به بخش مسابقه جشنواره عمار کاري از حسين تهراني، مهدي ليايي و علي خواجه پخش شد.
 
پس از پخش اين مستند محسن مقصودي اظهار داشت: از بين صدها کار خوب اين مستند را براي پخش انتخاب کرديم و هر باري که اين مستند را با دوستان مشاهده کرديم اشک از چشم بچه‌ها جاري شد؛ چرا سراغ اين سوژه رفته‌ايد؟
 
نسل جديد به دنبال قهرمان است در حاليکه قهرماني به او عرضه نکرده‌ايم
در بخش بعدي برنامه حسين تهراني که يکي از کارگردانان "بازگشت قهرمان" مهمان برنامه بود، در پاسخ به سوال مجري برنامه گفت: در ۲۶خرداد ۹۴ اتفاقي افتاد که نمي‌گويم بي‌نظير ولي کم نظير بود، مردم به استقبال قهرماناني آمده بودند که به صورت دسته جمعي و گروهي زنده به گور شده بودند و تمام اقشار جامعه با هر سمت و سوي فکري از اين اتفاق متاثر شده بودند.
 

 
 
وي افزود: ما دوربين را جلوي نسلي که فقط از جنگ شنيده بودند قرار داديم، مي‌دانستيم که اين نسل قطعا به دنبال قهرمان است و قهرماني به او عرضه نشده است؛ قصدمان اين بود که در قدم اول بگوييم در کشورمان قهرمان داريم و بگوييم که قهرمان واقعي چه کسي است.
 
کارگردان "بازگشت قهرمان" تصريح کرد: از بچه‌هاي کوچکي که به تشييع جنازه ۱۷۵ شهيد غواص آمده بودند، سوال کرديم که به چه علتي در اينجا حضور دارند؟ و اين شهدا چه کساني هستند؟ جواب‌هايي که شنيديم برايمان عجيب بود، خيلي از بچه‌ها گفتند که دوست نداريم شهيد شويم؛ و بعضي از بچه‌ها هم گفتند که درس نمي‌خوانيم بخاطر اينکه در نهايت دانشمند مي‌شويم و ما را مي‌کشند، برخي گفتند مردعنکبوتي الگوي ماست و غيره.
 
باوجو 250 هزار شهيد دفاع مقدس، قهرمان‌سازي نکرده‌ايم!
وي با بيان اينکه در حوزه معرفي و عرضه قهرمان کم کاري صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: چه در متون ادبي و چه در تاريخ کشورمان، قهرمان و اسطوره داريم؛ در کشورمان ۲۵۰ هزار شهيد داريم که خودشان اسطوره‌اند؛ خانواده شهدا قهرمانند، جانبازاني داريم که با هر دم و بازدمي شهيد مي‌شوند و دوباره بر مي‌گردند.
 
بايد اختلافي که با تمدن غرب داريم را به رخ بکشيم
استاد طالب‌زاده نيز در خصوص نظري که نسبت به اين مستند داشت، تصريح کرد: سير کار جالب بود؛ ما يک اختلاف تمدن با غرب داريم که خوب است اين اختلاف را به رخ بکشيم و اين ويترين عمار براي همين کار است؛ ممکن است اين کار‌ها در جشنواره‌هاي ديگر راهي نداشته باشد ولي خانه‌شان در عمار است و مخاطبشان نيز آنجاست؛ ما اين جنگ را در حوزه جنگ نرم داريم که چطور بايد فرهنگ خودمان را در جوانان تزريق کنيم و هوشمندي کار اين است که با قهرمان غربي شروع کنيم و به اينجا برسيم.
 
تهراني در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چه کسي فيلم‌نامه مستند "بازگشت قهرمان" را نوشته است، اظهار داشت: با دو تن از دوستان، مهدي ليايي و علي خواجه داستان اين مستند را نوشتيم.
 
وي افزود: در کوچه و خيابان بنرهايي نصب شده که مربوط به شهدايي است که متولدين اواخر دهه ۶۰ و اوايل دهه ۷۰ هستند؛ از خودمان نمي‌پرسيم که اين افراد چه کساني هستند؟ مگر ما جنگ داريم؟ اين افراد کجا هستند؟ ما در اين حوزه کم کاري کرد‌ه‌ايم و اصلا در اين حوزه قهرمانان را به نسل جديد معرفي نکرده‌ايم.
 
قهرمانان پوشالي جاي کم کاري ما را گرفته‌اند
مجري برنامه در ادامه اظهارات تهراني با بيان اينکه نسل‌ جديد ما خلا قهرمان دارد و قهرمانان پوشالي جاي کم کاري ما را گرفته‌اند، تاکيد کرد: متاسفانه امثال شهيد نادر مهدوي را معرفي نکرده‌ايم؛ او کسي بود که در مقابل ناوهاي آمريکايي ‌ايستاد؛ مستند "رودرو با شيطان" راجع‌به شهيد نادر مهدوي بود؛ دختر شهيد مي‌گفت در محل کارم مرا نمي‌شناختند؛ اگر کشورهاي ديگر اين چنين اسطوره‌اي داشتند که او هلي کوپتر آمريکايي را ‌مي‌زد و در مقابل ناوهاي آمريکايي مي‌ايستاد و آمريکايي‌ها با اسم دنبالش بودند به گونه ديگري او را معرفي مي‌کردند و حتي قهرمان‌هايي را هم که براي همين روزهاي خودمان هستند و در دفاع از حرم اهلبيت و منطق اسلام شهيد مي‌شوند، نتوانستيم بخوبي معرفي کنيم.
 
تهراني در خصوص کار بعدي که قرار است انجام بدهند، گفت: کار ديگري با آقاي ليالي انجام داده‌ايم که سعيد شيرخاني در آن بازي کرده؛ درحال حاضر هم در حال نگارش فيلم‌نامه‌اي هستيم که مبتني بر کودک و نوجوان و نگاه به قهرمان است.
 
70 درصد از سوژه هاي عمار عبور از خط قرمزهاي فضاي حاكم رسانه اي محسوب مي شود
محسن مقصودي در ادامه خطاب به طالب‌زاده تصريح کرد: جشنواره عمار محفلي شده براي اينکه هزاران سوژه در فضاي سنتي ديده شوند. ليست را که نگاه مي‌کرديم از زناني که زمان جنگ براي سربازان نان مي‌پختند يا دستکش مي‌بافتند تا حادثه ترور نخست وزير، حوادثي داشتيم که درام بالايي دارند ولي در خصوص آنها اثري ساخته نشد؛ عمار اين سوژه‌ها را پيگيري مي‌کند، امثال اين ايده‌ها چقدر کمک مي‌کند که يک فضاي جديدي در سينما ايجاد شود؟
 
طالب‌زاده در پاسخ اظهار داشت: فيلم‌هاي اين جشنواره ۷۰ درصد خط قرمز است و مسائلي است که کسي تاکنون آن را باز نکرده؛ همين امر براي يک جشنواره کافي است و چون موضوعي است که کسي طرفش نمي‌رود و زير رادار است، خود به خود دراماتيک است.
 
اين فعال عرصه رسانه بيان داشت: من هم پيشنهاد مي‌کنم که اين آثار را از تلويزيون پخش کنيد و اگر اين فرهنگ در صداوسيما جا بيفتد فيلم‌سازان سمت سوژه‌هايي مي‌روند که حتما بايد اين سوژه‌ها باز شوند بطور مثال براي اتفاقاتي که 14 روز بعد از پذيريش قطعنامه در کشورمان رخ مي‌دهد و يک فيلمي در مورد آن ساخته مي‌شود (استعفاي نخست وزير آن زمان)؛ اول فيلم نوشته که من نسل سومي هستم که آمدم از شاهدهاي نسل اولي سوال کنم که ماجرا چه بوده؟ جوانان نسل اول و دوم چيزي نگفتند و اين جوانان نسل سوم آمدند و در مورد اين حوادث مستندسازي تحليلي انجام مي‌دهند که مبتني بر مصاحبه با افرادي است که شاهد اين حادثه بوده‌‌اند؛ اين جشنواره معدن طلاست و گنجي است که مي‌توان آن را کاويد که ثمره زيادي دارد.
 
کار متفاوت دو نوجوان دبيرستاني در جشنواره عمار
در ادامه مقصودي در پاسخ به سوال بينندگان برنامه مبني بر اينکه آثار عمار را در کجا مي‌توان مشاهده کرد گفت: روز گذشته ششمين دوره جشنواره عمار برگزار شد که اهالي تهران از امشب مي‌توانند در سينما فلسطين اين آثار را ببينند که در سايت عمار، برنامه مستند‌ها هم قابل رويت است و اختتاميه اين جشنواره جمعه هفته آينده است و يکي از مزيت‌هاي عمار اين است که در شهرستان‌هاي مختلف و حتي در روستا‌ها اکران مي‌شود.
 
در بخش بعدي برنامه اثر داستاني کوتاه دو دقيقه‌اي به نام "روميزي" که کارگردانش دو نوجوان به نام‌هاي سيد محمد علي محمودي و سروش سراب هرسيني از دانش آموزان مدرسه علامه حلي ۵ بودند پخش شد.
 
پس از پخش مستند مقصودي خطاب به نادر طالب‌زاده گفت: کاري که با هم ديديم اتفاق مبارک و جديدي در عرصه رسانه است که اين دو نوجوان دبيرستاني چنين کار متفاوتي را به جشنواره عمار ارائه دادند.
 
طالب‌زاده نيز در ادامه تصريح کرد: وقتي که اين دو بزرگوار را به برنامه خودتان دعوت مي‌کنيد و بچه‌هاي ديگر اين برنامه را مي‌بينند، مي‌فهمند که مي‌شود حرف زد؛ امروزه ابزار عوض شده و با کيفيت بالا مي‌شود فيلم ساخت که اين امر سي سال پيش امکان پذير نبود؛ خلاقيت اين جوانان و اينکه با زبان خودشان حرف‌هاي بزرگي را مي‌زنند يک بستري براي حرف‌هايي که بايد در جامعه زد ايجاد مي‌کند و اين گونه است که جامعه اصلاح مي‌شود.
 
 
 
 
امروز جوانان در رابطه با فيلم دو دقيقه‌ايشان صحبت مي‌کنند اما زماني آويني نمي‌توانست در مورد ۵۰ قسمت روايت فتح حرف بزند!
وي تاکيد کرد: امروز جوانان در رابطه با فيلم دو دقيقه‌ايشان صحبت مي‌کنند اما يک زماني آويني نمي‌توانست در مورد ۵۰ قسمت روايت فتح حرف بزند که چطور اين مستند را ساخته است.
 
سروش سراب هرسيني يكي از دو سازنده اثر "روميزي" در خصوص دغدغه‌اي که براي ساخت اين اثر داشت، گفت: در جامعه‌ ما مديران کارهايي انجام مي‌دهند که باعث بدبيني مردم به کشور شده اما دليلي ندارد که بخاطر اين کار جزئي، به کل بدبين شويم؛ هدف ساخت اين فيلم اين بود که بگوييم اين جزء بوده و کار کل مردم نيست؛ برخي از مديران اين کار را مي‌کنند که باعث بدبين شدن مردم به کشور و نظام اسلامي مي‌شوند که کار اشتباهي است و بايد خودشان را اصلاح کنند.
مقصودي در ادامه با بيان اينکه بايد خدا قوت به مسئولان دبيرستان علامه حلي 5 گفت، خطاب به محمودي بازيگر ديگر اين مستند تاکيد کرد: چرا موضوع اين مستند را به بحث واردات که يکي از مسائل اصلي امروزه در کشورمان است اختصاص داديد؟
 
توليد ملي دغدغه يک دانش آموز دبيرستاني
سيد محمد علي محمودي نيز در پاسخ اظهار داشت: يکي از آشنايان ما رشوه‌گيري و فساد مالي را به کل نظام تعميم مي‌داد؛ رهبري به توليد ملي و حمايت از کار توجه داشتند و الان حرف و درد اصل نظام، توليد ملي است. اگر مديري به خاطر سودجويي خودش رشوه مي‌گيرد نبايد به کل نظام تعميم دهيم چراکه کل و ريشه اين نظام پاک و بي‌شيله و پيله است.
 

 
 
محمودي در پاسخ به سوال ديگر مجري برنامه مبني براينکه چه کساني براي ساخت اين مستند به شما کمک کردند، اظهار داشت: در مدرسه سمپاد، گروهي به نام"هنر و ما" هستند که هنر تدريس مي‌کنند و اين کار تکليف و پروژه ترم دوم ما بود که آقايان رحيم‌پور و حقيقت به ما کمک کردند که اين کار را بسازيم.
 
سراب هرسيني در پاسخ به سوال ديگر مقصودي مبني بر اينکه آيا قصد داريد اين کار را ادامه دهيد، افزود: فعلا سوژه خاصي نداريم ولي در ذهنمان هست که براي جشنواره‌هاي ديگر حرف‌هاي تازه‌اي بزنيم و موضوعات روز را بررسي کنيم.
 
نسل جديد انقلاب فسادهايي که زيرسيبيلي رد مي‌شوند را تحمل نخواهد کرد
وي در پاسخ به سوال ديگر مجري برنامه مبني براينکه به نظرتان اين کار چقدر ديده مي‌شود، اظهار داشت: چون موضوع روز کشور است اميدواريم مردم خوششان بيايد و چون حرف دل مردم است به نظرمان مي‌تواند مردم را جذب کند.
استاد نادر طالب‌زاده نيز در ادامه برنامه تصريح کرد: اينکه به طور طبيعي اين عزيزان دقت و جسارت داشتند، بسيار مهم است؛ اين کار، کاري است که فرم دارد و در کوتاهترين زمان بايد ساخته شود؛ مشخص است که اين برنامه تمثيلي است و حرفي را مي‌زند که نشان مي‌دهد که ديگر اين نسل به مسائلي از قبيل فساد و غيره بي‌توجهي نخواهد کرد؛ سي و اندي سال زيرسبيلي رد شده که بانک‌ها نرخ سود عجيب و غريبي دارند که اين نسل ديگر اين زير سيبيلي‌ها و فسادها را تحمل نمي‌کند.
سراب هرسيني در پايان سخنان خود خاطر نشان کرد: به نظرم نياز است که در جشنواره عمار که حرف انقلاب اسلامي را مي‌زند يک بخش جداگانه از بخش‌هاي ديگر به عنوان بخش نوجوان به وجود بيايد و بستر براي رقابت فراهم شود و فردي که سال‌هاي آينده با فيلمش معادلات جهاني را تغيير داد افتخار کنيم که اولين جايزه‌اش را در بخش نوجوان عمار گرفته است.
محمودي نيز خاطر نشان کرد: خوشحاليم از اينکه توانستيم در عمار رتبه کسب کنيم، اميدواريم از اين حرکت‌، بچه‌هاي ديگر الگو بگيرند و فيلم‌ها نيز در اين جشنواره بهتر و گسترده‌تر شوند.
 
 
 
مطالب مرتبط:



برچسب ها: برنامه ثریا، تشکر رهبر انقلاب از برنامه ثریا، جشنواره عمار، نادر طالب زاده، محسن مقصودی، علمک، بازگشت قهرمان، رومیزی برنامه ای که مورد توجه رهبر انقلاب واقع شد
ارسال نظر
نام و نام خانوادگي
ايميل
مشاهده نظرها
محمد اسحاقي
تاريخ: 15/10/1394 - 0:23
از اينکه با برنامه دل آقا رو شاد کردين ممنونم و از خداتوفيق بيشتر شما رو طلب مي کنم .